Claustre

Raquel Vidal Sabater

Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de València. Màster en Arts Escèniques per la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid. Títol Superior en Pedagogia de la Dansa homologat pel MEC. Títol Propi en Gestió Cultural per l’SGAE de Madrid. Títol propi en Dansa Contemporània per la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Actualment, i després de realitzar els cursos de doctorat Crisi de legitimitat del pensament i pràctiques educatives per la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de València es troba en procés d’investigació per a la realització de la Tesi. Actualment és professora del CSDV i la ESAD de València i productora de la companyia de dansa valenciana La Coja Dansa. Anteriorment sigut professora del CSD de Màlaga i ha desenvolupat treballs diversos relacionats amb la pedagogia de la dansa, la cooperació cultural i la gestió cultural.

Ma José Alemany Lázaro

mariajo_alemany@yahoo.es

Història de la Dansa

Catedràtica de Història de la Dansa. Titulada en Dansa Clàssica i Dansa Espanyola per l’Escola Superior d’Art Dramàtic i Dansa de València, amb l’homologació per el MEC al Títol Superior de Dansa en l’especialitat de Pedagogia de la Dansa.

Llicenciada en Història de l’Art. Certificat d’Aptitud Pedagògica (CAP) per la Universitat de València. Diploma d’Estudis Avançats (DEA) dins del programa Art, Filosofia i Creativitat del Departament de Filosofia de la Universitat de València. Màster en Formació en Docència i Investigació per a la Educació Superior, per la UNED.

Premi 2007 de la Comunitat Valenciana al Tractament transversal en el currículum de l’educació en valors.

Investigadora en l’àmbit de la teoria i la història de la dansa. Autora dels llibres: Historia de la Danza I. Recorrido por la evolución de la danza desde los orígenes hasta el siglo XIX i Historia de la Danza II, la danza moderna hasta la II Guerra Mundial.

Cristina Andreu Galipienso

cristina@lasdecain.com

Dansa Contemporània

Directora de la companyia de dansa La Sonrisa de Caín. Intèrpret i coreògrafa. Professora del Conservatori Superior de Dansa de València des de 2004. Llicenciada en Dansa. Des de l’inici de la seua carrera l’activitat docent ha estat contínua en diversos àmbits. Dirigeix la seua formació cap a les noves tècniques contemporànies, a València, Barcelona i New York. Investiga sobre improvisació i composició des del primer contacte amb la dansa. Interpreta i coreografia per a diverses companyies de dansa i teatre.

En la seua cerca per construir noves formes, generar codis propis de moviment, investigar llenguatges des de les necessitats expressives i obrir espais a nous valors estètics, funda El Somriure de Caín en 1995. Companyia amb la qual ha creat dotze espectacles que han estat presents en festivals i programacions de referència nacional i intenacional. Els últims Flesh 174, Malajes, +Sola i Azul Sostenido.

Isabel Aznar Collado

isazcol@gmail.com

Dansa Espanyola

Des de la seua graduació en el Conservatori de Dansa de València a l’edat de 16 anys, ha treballat com a docent i intèrpret de Dansa Espanyola. Llicenciada en Antropologia soci-cultural i Màster en Interculturalitat i Polítiques comunicatives en la Societat de la Informació (UV). Entre unes altres, ha treballat amb la Companyia Lírica de Madrid i per a Teatres de la Generalitat Valenciana. En 1999 forma part de la companyia Ballet Español de Julia Grecos amb la qual ha realitzat vàries gires nacionals i internacionals. Ha exercit la seua labor docent en els Conservatoris Professionals de Dansa de València, d’Alacant i d’Albacete, així com en altres centres privats. En l’actualitat, és docent del Conservatori Superior de Dansa de València des de l’any 2010 i prepara la seua tesi doctoral.



Ana Barri Almenar

Dansa Clàssica

Doctora en Filologia Francesa per la Universitat de València. Titulada en Dansa Clàssica pel Conservatori Superior de Música de València, homologació pel MEC al Títol Superior de Dansa en l’especialitat de Pedagogia de la Dansa. Publicacions en l’àmbit de la didàctica aplicada de la dansa clàssica: (2006) Webquest El Vocabulari de la Dansa Clàssica. Digitalitzat en: http://www.uv.es/moltoe/webquest/danza/top.html; (2009) Terminologia de la dansa acadèmica. Synergies Espagne, nº 2 Ed. Gerflint Digitalitzat en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2981093; (2010) La terminologia de la dansa clàssica en l’aula: La webquest com a activitat didàctica. Anals de Filologia Francesa, nº18. Universitat de Múrcia. Ed. Editum. Digitalitzat en: http://digitum.um.es/xmlui/image/blank.gif Participació en congressos: Jornades d’Innovació educativa. La Renovació Docent en l’Ensenyament Superior (2), 8 i 9 de maig 2014. Departament de Filologia Francesa i Italiana. Universitat de València. 

Carolina Bellver

bellver.carolina@gmail.com

Funcionària de carrera del cos de Professors de Música i Arts Escèniques (especialitat piano), 2003.
Títol de Professor Superior de Piano, Real Conservatorio Superior de Música, Madrid, 1993.
Màster Universitari en Investigació Musical, Universidad Internacional de Valencia (VIU), 2017.
Màster in Piano Performance, Southern Methodist University de Dallas (EE.UU.) amb Joaquín Achúcarro, 1995.

Premis obtinguts:
1er Premi “Concurso Internacional de Piano Delia Steinberg”, 1989.
1er Premi “Concurso Internacional de Piano Ciutat de Ferrol”, 1989.

1er Premi “Concurso Nacional de Piano Marisa Montiel”, 1989.

Idiomes: Anglés B2

Santi de la Fuente

santi.lacojadanza@gmail.com

Dansa Contemporània

Llicenciat en Història de l’Art (més Certificat d’Aptitud Pedagògica), Màster en Gestió d’Arts Escèniques i titulat superior de Dansa per la Facultat de les Arts d’Altea. Des de 2004, codirigeix la companyia La Coja Dansa juntament amb Tatiana Clavel. La companyia ha estat present en festivals de tota Espanya i a Egipte, França, Alemanya, Brasil, República Txeca i Portugal. Les seves obres han participat en circuits com el de la Xarxa de Teatres Alternatius i en programes com a Danza a Escena. També gestiona l’Associació A Contar Mentiras dedicada a la pedagogia i al suport de companyies de dansa contemporània.

José Gabriel Guaita Gabaldón

Naix a Utiel en 1982 i cursa els primers estudis de piano de la mà de Pilar Andrés, continuant-los al Conservatori Professional de Música de Requena amb Belén Martín, obtenint en 2002 el premi fi de grau professional per unanimitat del tribunal. En 2005 finalitza amb excel·lent l’especialitat d’intèrpret de piano sent el seu professor el catedràtic Adolfo Bueso. Premi Fi de Carrera de Piano per unanimitat (2006) del Conservatori Superior de Música de València, matrícula d’honor en TFT i Premi Euterpe autonòmic en la VII Gala de la Música Valenciana 2006 a la millor trajectòria acadèmica. Ha estudiat amb mestres de la talla de Nelson delle Vigne i Mario Monreal, desenvolupant una important labor com a pianista acompanyant. En l’actualitat àmplia els seus estudis amb el concertista internacional Antonio Galera. En 2008 va realitzar els estudis de màster de música de la Universitat Politècnica de València. Com a pianista solista ha actuat en sales com l’auditori del conservatori de Torrent, auditori de Bétera, Conservatori Professional de Música de València, Teatre Rambal d’Utiel i Palau de la Música de València. Així mateix va col·laborar amb el II Màster d’Estètica i Creativitat Musical de la Universitat de València interpretant una de les obres que constituïxen el CD Estol de Màster II, d’Antonio Jesús Pérez Roy. Des de 2014 ha desenvolupat la seua labor en el Conservatori Superior de Dansa de València i Conservatori Professional de Dansa de València, sent professor per oposició des de 2016. Des de 2016 és pianista del Campus Internacional de Dansa ADAM a València, tocant el piano en classes a mestres com Fabrice Edelmann, José Carlos Blanco, Ana Amatriain, Juan Polo i Emmanuelle Broncin, entre altres.

Ana Mª Fuertes

solercaparros@hotmail.com

Piano

Titulada en Piano pel Conservatori Superior de Música de València i en Pedagogia de la Dansa per homologació ministerial. Professora titular per oposició 1995, exerceix la seua labor docent com a pianista en el Conservatori Professional i Superior de Dansa de València fins a l’actualitat. Paral·lelament aprofundeix en l’especialitat de flamenc amb cursos, congressos, seminaris de dansa, rítmica i acústica. Extens acompanyament en cursos, certàmens i audicions amb ampli repertori i improvisació en Dansa Clàssica, Espanyola i Contemporània.

Carmen Giménez Morte

cgimenezmorte@gmail.com

Anàlisi i pràctica de repertori de Dansa Contemporània

Catedràtica d’Anàlisi i pràctica de repertori de dansa contemporània en el Conservatori Superior de Dansa de València, on impartix la matèria “Análisis i pràctica d’obres coreogràfiques i de repertori, dansa contemporánea” i és responsable del Seminari d’Investigació. Professora del Màster de Música de la Universitat Politècnica de València en les assignatures “Investigación artística i música contemporánea”, “Análisis de processos creatius i teories de la composición” i “El cos com a escriptura: textos, contextos”. Doctora en Filosofia (Estètica) per la Universitat de València. Llicenciada en Història de l’Art i equivalència a Pedagogia de la Dansa (MEC) . Titulada en Dansa Contemporània per l’Escola d’Art Dramàtic i Dansa, i en Dansa Clàssica pel Conservatori de Música i Dansa. És autora de nombrosos articles i llibres sobre teoria, estètica, anàlisi, pedagogia i història de la dansa com a autora principal i de capítols de llibres. Actualment és Presidenta i cofundadora de l’Associació Espanyola Dansa més Investigació. Membre de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya, de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art, de l’Associació Nacional i de la Internacional. És Vicepresidenta de l’Associació sense ànim de lucre Danzando.Laboratorio de Dansa, dedicada a la difusió de tots els tipus de dansa entre els xiquets i jóvens, i en la formació del professorat. Cofundadora d’Edicions Mahali, dedicada a les arts escèniques.

Rosario Rodríguez Llorens

r_rodriguezllorens@hotmail.com
Dansa Espanyola
 
Llicenciada en Pedagogia de la Dansa, Clàssica i Espanyola, pel Conservatori de Dansa de València. Llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia i doctora en Pedagogia, per la UNED.
Amb experiència professional en teatre i televisió, i després d’una llarga trajectòria docent, exerceix en l’actualitat com a catedràtica de Dansa Espanyola en el Conservatori Superior de Dansa de València, i com a professora convidada del Màster Universitari de Música de la Universitat Politècnica de València.
Ponent en diferents congressos, ha publicat diversos articles en reconegudes revistes com Educació XX1 de la qual és, a més, avaluadora externa. És autora així mateix de l’obra biogràfica Francisco Miralles. Pasos de baile para una leyenda, publicada l’any 2015 per l’editorial L’Eixam Edicions.
Línies d’investigació: l’educació en valors a través de la dansa; la investigació i innovació en la didàctica de la dansa; i l’anàlisi coreogràfic i de repertori.

Juanjo Prats

jj.prats@hotmail.com

Escenificació i Dramatúrgia

Juan José Prats és Catedràtic d’Escenificació aplicada a la Dansa en el Conservatori Superior de Dansa de València. És doctor en Filologia en l’especialitat de teatre per la Universitat de València y llicenciat en Art Dramàtic por l’ESAD. Ha participat en més de trenta muntatges teatrals baix la direcció de destacats directors como: Albert Boadella, Darío Fo o John Strasberg. També ha dirigit espectacles de teatre i dansa. Com escriptor ha publicat i estrenat diverses obres i va aconseguir el premi literari Eduardo Escalante de l’Ajuntament de València en 2008. En la seua tasca com investigador ha publicat en revistes especialitzades de teatre i ha participat en congressos internacionals sobre investigació teatral.
El seu treball en el món audiovisual passa per l’escriptura de guions per a sèries de televisió i les tasques de presentació i direcció de programes de ràdio y televisió durant una dècada per a Canal 9 i Antena 3 TV.

Paco Salmerón

pacosalme1@hotmail.com

Dansa Espanyola

Titulat en Pedagogia de la Dansa pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Acaba els seus estudis de Dansa Espanyola en l’Escola Superior d’Art Dramàtic i Dansa de València amb qualificació de Matrícula d’Honor.

Des de 1993, professor de Dansa Espanyola en el Conservatori Professional de Dansa i amb posterioritat en el Conservatori Superior de Dansa de València, on ostenta actualment el càrrec de Director.
Com a ballarí ha realitzat diferents gires per França, Anglaterra, Suïssa, Itàlia, Alemanya i Xina, també ha participat com a ballarí solista en diferents esdeveniments tant a Espanya com a Itàlia. Actualment compagina la seua labor docent en el CSDV amb la de ballaor en el Ballet Espanyol de Julia Grecos.

Vicent Sanchis Caparrós

Llengua anglesa

Catedràtic de llengua anglesa al Conservatori Superior de Música i al Conservatori Superior de Dansa de València. Ha impartit 12 anys de docència d’anglés a diferents Escoles Oficials d’Idiomes i al Departament de Lingüística Aplicada de la Universitat Politècnica de València. També ha sigut professor d’espanyol i d’anglés a Estocolm, Suècia.

Llicenciat en Filologia Anglesa i Diploma d’Estudis Avançats per la Universitat de València i la Stcokholmsuniversitet, en Suècia, país on va viure durant tres anys. També té el Certificat d’Aptitud Pedagògica per la Universidad Complutense de Madrid. Ha cursat molts cursos de pedagogia, entre els quals s’inclou el Màster en Pedagogia Universitària per la Universitat Politècnica de València.

La seua tasca com a traductor de l’anglés inclou obres de William Shakespeare (Coriolano, La comedia de los errores), i com a traductor del suec, obres d’August Strindberg (La señorita Julie, El padre, Acreedores). També ha sigut co-autor del llibre de text English Unlimited Upper-Intermediate (B2) amb l’editorial Cambridge University Press. Com a autor amb obra pròpia ha publicat un llibre de’històries curtes, Ocho mujeres, i un llibre de poemes, Estocolmo.