ENSENYAMENT
- El Grau en Ensenyances Superiors de Dansa consta de quatre cursos presencials.
- Cada curs té 60 crèdits (ECTS). Els estudis tenen un total de 240 ECTS. L’ensenyament s’organitza en assignatures semestrals i anuals.
- L’avaluació i qualificació del Treball Fi de Grau (TFG) requerirà tenir aprovades totes les assignatures incloses les Pràctiques Externes.
- Els/les estudiants podran cursar aquests ensenyaments en règim de dedicació a temps complet o parcial.
- La matrícula a temps parcial comprén un mínim de 18 crèdits fins a un màxim de 36 crèdits. I s’haurà de sol.licitar a la direcció del CSDV presentant la següent documentació:
- Sol.licitud de matrícula parcial.
- Documentació de la situació personal excepcional per la qual sol·licita la matrícula parcial.
- L’acceptació o rebuig de la seua sol·licitud li serà comunicada en un termini no superior a tres dies.
- El màxim de crèdits ECTS que es poden cursar en un any acadèmic són 72 ECTS.
- Els/les estudiants de primer curs de nou ingrés hauran de superar un mínim de 12 crèdits ECTS per a romandre en el centre. En el cas d’alumnes/as matriculats a temps parcial hauran d’aprovar almenys 6 ECTS. Si no compleixen aquest requisit, no podran matricular-se en la mateixa titulació fins que passin dos anys acadèmics. Els/les estudiants que hagin estat desvinculats per primera vegada dels estudis conduents al títol podran demanar el reingrés en la titulació després de dos cursos desvinculats d’aquesta. Un nou incompliment de les condicions de permanència suposarà la desvinculació definitiva de la titulació.
- Per a sol.licitar el reingrés en el CSDV s’haurà d’emplenar i presentar en la Secretaria Administrativa el model de Sol·licitud de Reingrés al CSDV, amb anterioritat al periode de matrícula. L’acceptació o rebuig del seu reingrés li serà comunicada en un termini no superior a tres dies.
- L’alumne/a podrà renunciar a la matrícula emplenant el model Sol·licitud de renúncia a la matrícula i presentant-lo en Secretaria Administrativa, amb anterioritat a l’inici de la convocatòria d’exàmens.
INSTRUCCIONES ISEACV ENSENYAMENTS ARTÍSTICS SUPERIORS
CALENDARIS I HORARIS
Les/Els alumnes disposen a la pàgina web del CSDV tota la informació sobre horaris de:
- – Classes.
- – Ús de la Biblioteca.
- – Atenció a l’alumnat del professorat del Claustre (tutories).
- – Secretaria Administrativa.
- – Atenció Cap d’Estudis.
- – Atenció de la Secretària Acadèmica.
- – Atenció Oficina Erasmus-Internacional.
A la pàgina web es disposa de tota la informació sobre el Període de Matrícula i el Calendari Escolar, el qual inclou:
- – Començament i finalització de Semestres.
- – Vacances i dies festius.
- – Períodes d’exàmens de convocatòria primera i segona.
- – Defensa del Treball Fi de Grau, convocatòria primera i segona.
- – Calendari de realització de les Proves d’Accés i de la Prova sense requisits acadèmics.
DRETS I DEURES DE L’ALUMNAT
- L’alumnat disposa a la pàgina web del CSDV tota la informació sobre els drets i els deures de l’alumnat.
- L’alumnat disposa a la pàgina web del CSDV tota la informació sobre el Sistema de Garantia Intern de Qualitat.
- L’alumnat disposa a la pàgina web del CSDV, dins de Secretaria Administrativa, un format de reclamacions, incidències, queixes i suggeriments, Model S.Q.R.
MODIFICACIÓ DE MATRÍCULA
Modificació de matrícula: L’alumnat podrà modificar la seva matrícula, a la Secretaria Administrativa del Centre en el mes d’octubre en les dates que s’establiran per cada curs. Només es permetrà una modificació per alumne/a.
TAXES
- L’alumne/a de nou ingrés haurà de pagar la taxa administrativa d’obertura d’expedient, el segur escolar si és menor de 28 anys i el carnet d’estudiant, independentment que haja obtingut o sol·licitat una beca d’estudis.
- Quan un/a alumne/a es matricula d’una assignatura per segona vegada, l’import de la matrícula s’incrementa en un 25%. Si es matricula per tercera vegada o posteriors, l’increment serà del 70%.
- L’obtenció de matrícula d’honor en una o diverses assignatures, donarà lloc en el curs immediat posterior a una bonificació en la matrícula d’aquest any equivalent al mateix nombre de crèdits que componen l’assignatura en la qual s’hagi obtingut la matrícula d’honor.
- En el següent enllaç pots consultar les Taxes Acadèmiques en vigor.
AVALUACIÓ
- Per a superar cada assignatura, els/les estudiants disposaran d’un màxim de quatre convocatòries.
- Al final del primer semestre es fan exàmens finals de les assignatures d’aquest primer semestre. Al final del segon semestre es fan exàmens finals de les assignatures d’aquest segon semestre i de les assignatures anuals.
- La recuperació de les assignatures suspeses, es farà en la seva corresponent convocatòria de juny/juliol.
- Es recomana consultar l’apartat corresponent en les Instruccions de l’ISEACV per al curs acadèmic vigent.
REVISIÓ DE NOTES
- L’alumnat té dret a rebre informació sobre els resultats de la seva avaluació.
- Després de cada avaluació s’establirà un temps de revisió que serà després de la publicació de les notes, en l’horari i lloc que estableix la Cap d’Estudis. Passat aquest termini, no s’admetrà cap mena de reclamació.
- A la segona convocatòria, només per a l’alumnat que s’ha examinat d’alguna assignatura, es posa en marxa el mateix procés i amb els mateixos terminis.
CONVOCATÒRIA DE GRÀCIA
- Quan s’esgoten les 4 convocatòries corresponents a una assignatura, l’alumne/a ja no pot tornar a matricular-se de forma normalitzada. Si desitja continuar estudiant haurà de demanar al director/a del Centre, amb caràcter excepcional i per causes objectives degudament justificades, una nova i única convocatòria. Per a formular aquesta petició es farà mitjançant escrit dirigit al Director/a del centre, en la Secretaria Administrativa del propi Centre, el mes de setembre, amb la següent documentació:
- Sol·licitud de convocatòria extraordinària de gràcia (Model Sol.licitud 5ª convocatòria)
- Documentació de la situació personal excepcional per la qual sol·licita la convocatòria de gràcia.
- L’acceptació o rebuig de la seua sol·licitud li serà comunicada en un termini no superior a tres dies.
RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
- S’estableix un sistema de reconeixement i transferència de crèdits. S’entén per reconeixement l’acceptació pel ISEACV dels crèdits que, havent estat obtinguts en uns ensenyaments oficials, en centres d’ensenyaments artístics superiors o un altre centre de l’Espai Europeu d’Educació Superior, són computats a l’efecte de l’obtenció d’un títol oficial.
- Amb caràcter general, els crèdits obtinguts podran ser reconeguts pel ISEACV tenint en compte l’adequació entre les competències i els continguts de les assignatures cursades i els previstos en el pla d’estudis que es trobi cursant. A aquest efecte l’equivalència mínima que ha de donar-se serà d’un 75 per 100.
- L’alumnat que desitge acollir-se al sistema de reconeixement i transferència de crèdits haurà de presentar la següent documentació en el termini establert per al reconeixement de crèdits:
- Sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits degudament emplenada (disponible a la web)
- Fotocòpia de la fulla de matrícula
- Fotocòpia del DNI
- Original o fotocòpia compulsada o acarada del certificat acadèmic dels estudis oficials el reconeixement dels quals se sol·licita.
- Fotocòpia acarada o compulsada del Pla d’Estudis i del Programa o Guia Docent amb el segell del centre corresponent.
- Igualment, es poden reconèixer crèdits atesa l’experiència professional o laboral prèvia, degudament acreditada amb la vida laboral i els contractes de treball. L’equivalència serà 1 ECTS per 30 dies treballats. El nombre de crèdits atès aquest apartat no podrà ser superior en el seu conjunt al 15% del total de crèdits del Pla d’Estudis. El reconeixement d’aquests crèdits no incorporarà qualificació d’aquests, per la qual cosa no computaran a l’efecte de la baremació de l’expedient.
- El/la alumne/a ha de consultar les Regles Precedents positives i negatives ja existents de cursos anteriors en els enllaços que apareixen a la web (en l’apartat específic de Reconeixement de crèdits o Secretaria Administrativa).
AVALUACIÓ PER COMPENSACIÓ
Per a l’avaluació per compensació es procedirà de conformitat amb el que s’estableix en la Normativa de 15 de maig de 2015, del Consell de Direcció de l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, sobre avaluació curricular mitjançant compensació de qualificacions de l’alumnat de títols de grau en ensenyaments artístics superiors i de màster en ensenyaments artístics de l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (*ISEACV), disponible en https://iseacv.gva.es/es/convocatories-i-qualificacions.
REQUISITS DE L’AVALUACIÓ CURRICULAR PER COMPENSACIÓ
Serà qualificada una assignatura per compensació quan es constate el compliment, per part de l’o el sol·licitant, dels requisits que s’estableixen a continuació i sense perjudici dels límits que s’estableixen en l’article següent:
1.-‐ Estar matriculada o matriculat en un centre d’ensenyaments artístics superiors pertanyent al *ISEACV i haver cursat en aquest centre, almenys, el 25% dels crèdits corresponents a la titulació de la qual se sol·licita l’avaluació per compensació.
2.-‐ Que es tracte de crèdits corresponents a assignatures bàsiques o obligatòries d’una titulació. En cap cas es procedirà a la compensació de crèdits optatius. Igualment no seran objecte d’avaluació curricular per compensació les assignatures Pràctiques Externes obligatòries ni el Treball Fi de Títol o Fi de Màster.
3.-‐ Que els crèdits la qualificació dels quals se sol·licita per via de compensació es corresponguen amb l’última assignatura necessària per a presentar Treball Fi de Títol o Fi de Màster que permeta l’obtenció del títol. S’exclouen de compensació aquells crèdits vinculats al Treball Fi de Títol o Fi de Màster.
4.-‐ Tindre qualificades almenys quatre actes d’aqueixa assignatura. No computant-se a aquest efecte la qualificació de “no presentat”.
5.-‐ Haver obtingut en alguna de les qualificacions de l’assignatura a compensar, una nota igual o superior a 3,5 punts.
6.-‐ Haver formalitzat matrícula excepcional de l’assignatura en el curs acadèmic en el qual el sol·licita.
7.-‐ Que la nota mitjana del seu expedient siga superior a 5,5 punts en el moment que sol·licita l’avaluació per compensació per a assignatures el nombre de crèdits de les quals no siga superior a 10. Per a aquelles assignatures amb un nombre de crèdits major a 10, la nota mitjana del seu expedient haurà de ser superior a 6 punts.
SOL·LICITUDS
1.-‐ La sol·licitud per compensació es realitzarà mitjançant instància dirigida a la direcció del *ISEACV, on es faran constar els crèdits l’aprovació dels quals se sol·licita, i serà presentada en el centre d’ensenyaments artístics superiors pertanyent al *ISEACV on l’o el sol·licitant curse estudis.
2.-‐ El termini de sol·licitud conclourà als 15 dies hàbils després de finalitzat l’últim dels terminis d’emplenament i lliurament d’actes establit en el calendari acadèmic per a cada període d’avaluació.
3.-‐ La gestió administrativa de les sol·licituds correspondrà als centres d’ensenyaments artístics superiors pertanyents al *ISEACV.
FUNCIONAMENT
- La biblioteca romandrà oberta de 9.00 a 15.00 hores. El servei de préstec es durà a terme en l’horari assignat al professorat encarregat. Aquest horari serà publicat a la web i als taulons informatius. Es pot consultar aci la Normativa del funcionament de la Biblioteca.
- L’horari d’atenció a l’alumnat per part de Cap d’Estudis es notifica a la porta del despatx del Cap/a d’Estudis i a la web del CSDV. El correu al qual pot dirigir-se l’alumnat és capdestudis.csdv@gmail.com
- No està permès canviar el mobiliari ni el material de les aules.
- L’alumnat pot accedir a una taquilla previ pagament d’una fiança que s’estipularà a l’inici de cada curs, i que els serà retornada al lliurament de la clau. Igualment, i mitjançant el mateix procediment, podran disposar d’un comandament a distància per a aparcar al recinte del CSDV. Els tràmits es faran a la Consergeria del CSDV.
- Està prohibit fumar als espais públics en compliment de la normativa actual vigent.
- El centre compta amb WIFI a la disposició de l’alumnat.
- L’alumnat disposa d’una sala d’alumnes, situada al tercer pis, amb microones i taules d’estudi.
- S’ofereix servei de reprografia a la consergeria.